امکان ثبت‌نام دانش آموزان در مناطق همجوار فراهم شد-راهبرد معاصر

امکان ثبت‌نام دانش آموزان در مناطق همجوار فراهم شد

طبق دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان، ثبت‌نام دانش‌آموزان ساکن در محدوده مرزی مناطق آموزش و پرورش به‌ویژه کلان‌شهرها با درخواست اولیا و هماهنگی کارگروه‌‌های کیفیت‌بخشی آموزشی و ثبت‌نام مناطق همجوار برای رعایت حقوق والدین الزامی است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۱۹ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 09
کد خبر: ۲۴۸۹۸۶

به گزارش راهبرد معاصر، ثبت‌نام دانش‌‌‌آموزان در مدارس که از خرداد آغاز شده است، تا پایان مردادماه ادامه دارد.

 

ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه هفتم از اول تیر آغاز شده است و ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه نهم برای ورود به پایه دهم بعد از انتخاب رشته تحصیلی انجام می‌شود.

 

امسال کنار ثبت‌نام حضوری امکان ثبت‌نام الکترونیک برای پایه‌های اول، هفتم و دهم فراهم است.

 

برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه‌های میانی نیازی به حضور والدین در مدرسه نیست، مگر آنکه قصد جابه‌جایی مدرسه را داشته باشند.

 

ثبت‌نام دانش‌آموزان فاقد مدارک هویتی به‌صورت مشروط

مدیر مدرسه می‌تواند از دانش‌آموز فاقد مدارک هویتی و تحصیلی با اخذ تعهد کتبی از ولی مبنی بر ارائه مدارک مربوط به‌صورت مشروط حداکثر برای مدت یک ماه ثبت‌نام کند ادامه تحصیل این قبیل از دانش‌آموزان در صورت عدم ارائه مدارک هویتی و تحصیلی، بعد از گذشت یک ماه صرفاً با موافقت کمیسیون خاص اداره آموزش و پرورش مربوط امکان‌پذیر خواهد بود.

 

ثبت‌نام دانش‌آموزانی که براساس مستندات کافی مشمول طرح شهید محمودوند "بازماندگان از تحصیل" هستند در هر زمان از سال تحصیلی بلامانع است.

 

مهلت بیشتر برای ثبت‌نام در مدارس غیردولتی

فرایند ثبت‌نام تا پایان مرداد به پایان می‌رسد، در موارد استثنا (مناطق عشایری به‌علت عدم‌دسترسی، مدارس غیردولتی به‌دلیل سیاست‌های حمایتی و تکمیل ظرفیت صندلی‌های خالی و دانش‌آموزان تجدیدی و...) این مهلت تا پایان شهریور قابل تمدید است.

 

محدوده‌بندی جغرافیایی با اولویت ثبت‌نام دانش‌آموزان در نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت آنان انجام می‌شود و ثبت‌نام از دانش‌آموزانی که والدین آنها هر دو شاغل هستند، در مدرسه نزدیک محل کار پدر یا مادر، بلامانع است.

 

ثبت‌نام در مدارس مناطق همجوار امکان‌پذیر است

ثبت‌نام دانش‌آموزان ساکن در محدوده مرزی مناطق آموزش و پرورش به‌ویژه کلان‌شهرها با درخواست اولیا و هماهنگی کارگروه‌‌های کیفیت‌بخشی آموزشی و ثبت‌نام مناطق همجوار برای رعایت حقوق والدین الزامی است.

 

ثبت‌نام هنرستان‌ها و مدارس خاص بدون لحاظ محدوده جغرافیایی انجام می‌شود.

 

ثبت‌نام دانش‌‌آموزان عشایر به‌صورت میهمان در نزدیکترین مدرسه مبدأ یا مقصد کوچ بلامانع است.

 

برگزاری آزمون ورودی، مصاحبه و تعیین شرط معدل برای ثبت‌نام دانش‌‌آموزان به‌جز در مدارس دولتی خاص (سمپاد، نمونه دولتی، هیئت امنایی و وابسته) و هنرستان‌ها برای انتخاب رشته ممنوع است و نباید هیچ دانش‌آموزی به‌هردلیلی از ثبت‌نام و تحصیل محروم شود.

 

ثبت‌نام تمام دانش‌آموزان ورودی دوره‌های تحصیلی در مدارس دولتی و غیردولتی به‌صورت حضوری و الکترونیک و از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش یا سامانه my.mrdu.ir انجام می‌شود.

 

ثبت‌نام دانش‌آموزان میان‌پایه هر مدرسه بعد از اعلام نمرات توسط مدیر مدرسه انجام می‌شود و حضور والدین در مدرسه نیاز نیست.

 

مدیران مدارس ابتدایی و متوسطه اول به‌منظور حصول اطمینان از ثبت‌نام دانش‌‌آموزان در پایه هفتم و دهم موظفند ثبت‌نام دانش‌آموزان را در پایه بالاتر رصد و پیگیری کنند و اگر دانش‌آموزی ثبت‌نام نکرده است به‌منظور پیگیری‌های بعدی موضوع را به‌صورت رسمی به اداره مربوطه اعلام کنند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار